בניית תוכנית עסקית לאתרי איקומרס

זהו החלטתם להקים עסק למסחר אלקטרוני. לא משנה אם כעסק חדש או כהתרחבות של עסק קיים. עכשיו עולה השאלה אם אתם מכירים את המספרים מאחורי העסק  כדי לקבל את ההחלטות הנכונות?

השלב הראשון בכל עסק קטן  או גדול ככל שיהיה הוא בניית תכנית עסקית.

ההבדל בין בנית עסק מצליח לבין עסק שעלול להיכשל זה איכות "שעורי הבית" שתבצעו והמודיעין המוקדם שתאספו. כמו שבניין לא מוקם בלי תכניות לפני שמניחים את האבן הראשונה כך גם העסק שלכם דורש תכנון. וכמובן שבחירת הארכיטקט-המתכנן העסקי היא שתבדיל בין עסק מנצח לעסק שייכשל.

למה תכנית עסקית

אם אתם חברת ענק כנראה שיש לכם אנשי כספים וכלכלנים  בתוך החברה שזהו חלק מתפקידם. אבל אם אתם מקימים מיזם מההתחלה ?  אפילו חנות מסחר מקוון סביר להניח שהידע איך לתכנן מסחר אלקטרוני לא זמין לכם, אלה הנקודות שאיש מקצוע יוכל להציג לכם בצורה מאורגנת שאתם אולי יודעים אבל לא טרחתם לבדוק לעומק.

כל העסקים מבוססים על עלויות קבועות עלויות משתנות והצעות על כוח אדם ומולם ההכנסות. גם למיזם שלכם כדי לתכנון נכון רצוי להכיר את עולם המסחר האלקטרוני לעומקו דבר שיוכל לחסוך לכם הנחות והשערות שגויות בשלב התכנון ויסכן את המיזם כולו.

כשאתם באים להקים עסק של מסחר אלקטרוני לרוב את החלק של הוצאות כוח אדם אתם שוכחים לשקלל. למה כי לרוב תענו " אני עושה את כל העבודה" זוהי שגיאה מחייבת תיקון – העסק שלכם הוא לא אתם. ובשלב התכנון חייבים לחשוב אליו כך.

בעולם אוטופי יש לכם את כל הכסף שבעולם "לעשות את זה נכון" בעולם הזה בתכנון של עסק משקללים את כל ההוצאות, כולל המשכורת האמתית של התפקידים שאתם מתכונים לבצע בעצמכם. בשלב הבא תוכלו להחליט אם הרווח של "חסכון" השכר שלכם משרת את העסק או לא, אך קודם כל בואו נבין על הנייר "כמה עולה" לכם וכמה אתם חושבים שתרוויחו.

הקפיצה המחשבתית הזאת של תכנון עסק שלם על כל חלקיו עד רמת פרוט של עלות חודשית לדוגמה של אחסנת אתר היא המשמעות של תכנון עסקי.

לא משנה אם אתם עושים את התכנית העסקית כדי לגייס כסף, כדי לקחת הלוואה או אפילו לשכנע את בן/ת הזוג. גם בשביל עצמכם חשוב להציב את כל המספרים (אבל את כולם) כדי לקבל תמונה אמת של המיזם.

שלבי העסק

העסק שלכם פונה ללקוחות כדי להצליח אתם עונים לצורח של לקוח. איך העסק פוגש ומגיב ללקוח זה ההבדל בין הצלחה לכישלון.

לכל שלב בחיי הלקוח יש משמעות והשלכות כלכליות, אם במכירה קלאסית מדברים על ערוצי הפצה היום ערוצי הפצה מקבלים שמות כמו אתר המותג, MARKETPLACE (אמזון ודומיו) ורשתות אפיליאציה (שיווק שותפים).

אם בשיווק דיברנו על מיתוג פרסום ויחסי ציבור, בשיווק הדיגיטלי נדבר על גוגל, פייסבוק, שיווק חברתי ומשפכי הקלקות.

כדי לתרגם את המושגים לעלויות לכל אחד מהשלבים אנחנו לשרותכם

עלות של ניהול פרסום בגוגל? עלות של עיצוב מודעה בפייסבוק? כמה מודעות צריך בממוצע בחודש. הכל מסתכם להוצאות. וככל שהפירוט יהיה ברזולוציה גבוהה יותר תקבלו תמונה קרובה יותר למציאות ותוכלו לקבל החלטות שקולות יותר..

תכנון מול ביצוע

ערך נוסף הוא שמרגע שתשיקו את הפעילות תוכלו לקיים מעקב של "תכנון מול ביצוע" האם ההנחות שלקחתם היו נכונות? תמיד עדיף לדעת איפה עומדים בחיי העסק גם לטוב וגם לרע. אם לטוב כלומר שהעסק מצליח מעל להנחות השמרניות שלקחתם בתכנון, זו הזדמנות לתכנן גידול והעלאת איכות המדדים לסיבוב הבא. ואם לרע, עסק הוא כמו יצור חי אין אופציה של שגר ושכח. אתם כבעלים ומנהלים צרכים להקשיב כל הזמן לתפקוד ולהתאים את התנהלות העסק לתוצאות ולשינוים בשווקים שבהם אתם פועלים. שינוי חקיקה ורגולציה הם דוגמאות להשלכות חיצונית על התנהלות העסק. שעבורכם יכולים להוות סיכון או הזדמנות. הוספתם לתכנית בכל שלב מחיי העסק תיתן לכם את האפשרות לנווט את העסק בסערות שנכונות לכם. אבל כמו במטפורות על ספינה בים, עסק הוא כמו אוניה אי אפשר לעצור במקום להסתובב ולצאת לכיוון השני כגודל העסק כך אפשרות הניווט הולכת ויורדת, סיבוב דורש הערכות מראש וטווח רחב הרבה יותר  לביצוע מאשר כאשר העסק "צעיר ורזה".

מה הסוגים של תכניות עסקיות העומדים לפניכם?

  1. כאשר אתם "מבושלים" על העסק וזקוקים רק לבדיקת התכנות פיננסית של המודל העסקי למיזם הדיגיטלי נציע לכם את סימולציית הברונזה שתעלה כ3,499 ש"ח שמכילה פגישת הכרות והצגת העסק.מחקר ופיתוח המודל התכנוני. קבלת מצגת ותכנית כלכלית.
  2. אם יש לכם עסק קיים והתכנית תשרת התרחבות למרכז רווח חדש אבל לא תידרש להקמת העסק כולו. תכנית כזאת תתאים לחבילת הכסף  שלנו בעלות של 12,000 ש"ח תכולת חבילת הברונזה ובנוסף מחקר שוק מעמיק. מחקר מרכז הרווח וצרכיו. משך הפרויקט כ 4 שבועות.
  3. תכנית עסקית מלאה שבאה ללמוד את השוק, המוצר, המתחרים ולשקלל את עלויות היצור, השיווק והתפעול מכילה בעצם את כל האספקטים של העסק (חבילת הזהב) תעלה כ 17,499 ש"ח. פרויקט כזה נמשך כ 8 שבועות של בנית תכנית עסקית מלאה וכוללת שלוש  פגישות פרונטליות וראיונות עם הלקוח על כל האספקטים הנדרשים , מחקר ופיתוח התכנית התוצר הנה תכנית עסקית מלאה.

לשרותכם צוות מנוסה במסחר אלקטרוני שיווק ופיתוח עסקי העומד לשרותכם גם בשלבים טרם השקת המיזם וגם אם המיזם פועל. לא מדובר על אימון אישי אלא על תכנון עסקי הנובע מניסיון עסקי. ומבטיח לכם בטחון בקבלת החלטות מבוססות על מידע ולא על תחושת בטן.

גיל ארבל

ECOMMMAX